Joan Rabassa, de 17 anys, corona el pi de Pollença
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
És un dels artistes pioners en treballar a la gran industria de l'animació
Marcos Mateu Mestre ens cita a la biblioteca municipal Ramon Llull, a Palma. Aquí custodien prop de 1200 llibres d’il·lustració, modelatge i història de l’art, entre d’altres disciplines, que Mateu Mestre ha lliurat a la biblioteca com a donació. Són exemplars que va adquirir durant l’etapa de formació com a dissenyador i narrador visual, com ara es defineix.
Descendent d’una família d’artistes, va començar a dibuixar quan tenia només 2 anys. Després de formar-se a Mallorca i amb un carrera que no acabava d’enlairar va tenir l’oportunitat de participar de diverses publicacions a mitjans de comunicació locals. Mateu però volia més. Per això, quan tenia 28 anys, va decidir emigrar a Londres i cercar noves oportunitats. Per aconseguir-la, explica, va haver de tocar la porta d’uns 200 estudis, fins aconseguir-la a Amblimation, la productora cofundada per Steven Spielberg.
Allà va treballar a pel·lícules com ‘Rex, un dinosaure a Nova York’ i ‘Balto’. Pocs anys després, Amblimation va tancar la seva seu a Londres i es va traslladar a Califòrnia. Un moviment que va germinar en l’exitosa Dreamworks, que també va comptar amb la feina de Mateu Mestre i va intervenir a cintes com ‘El príncep d’Egipte’ o ‘El gat amb botes’. El seu darrer treball és a ‘Ultraman, el ascenso’, que just acaba d’estrenar la plataforma Netflix, on ara treballa. Des de 2005 Marcos Mateu Mestre resideix amb la seva família a Los Angeles, donant sentit al dit que clama que ningú es profeta a casa seva.
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La celebració de Sant Antoni ha quedat a mitges
A Vila, es confirma que es coronarà el pi avui vespre, independentment de la pluja