La presidenta de l'Executiu ha evitat pronunciar-se sobre si dona suport al trasllat d'escombraries cap a Mallorca
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha assegurat aquest diumenge que l’Executiu autonòmic busca amb els consells d’Eivissa i Mallorca “una solució que sigui consensuada” i que “vagi bé a tothom”, en el conflicte pels residus de l’illa pitiüsa. Durant les Jornades Intermunicipals del PP balear celebrades el cap de setmana a Eivissa, Prohens ha assegurat que el trasllat de part dels residus de l’illa a la incineradora de Son Reus, a Mallorca, és un problema que ve “de lluny”. Aquesta qüestió, ha dit, afecta “totes aquestes illes” i s’hi està treballant des de la primera conferència de presidents d’aquesta legislatura.
Prohens ha insistit que el Govern és plenament conscient del “problema concret, especial i greu” que té Eivissa, en referència al final de la vida útil de l’abocador de Ca na Putxa en un termini de cinc anys, i ha instat al consens “tant sí com no” entre els consells. Encara que el Govern no tingui competències en la gestió de residus, no mirarà “cap a una altra banda”, ha assegurat la presidenta. El conflicte s’ha desfermat perquè el Consell de Mallorca es nega que els residus d’Eivissa que no es poden reciclar s’enviïn a la incineradora de Son Reus, mentre que el Consell d’Eivissa confia que es puguin iniciar proves pilot que demostrin que és factible i segur.
Escombraries
Prohens, que ha evitat pronunciar-se sobre si dona suport a la solució del trasllat de les escombraries, ha insistit que el seu equip propiciarà l’acord entre les dues administracions insulars. “Fa temps que parlem i seguirem parlant per mirar quina pot ser la millor solució per a les dues illes”, ha subratllat.
Una part del complex està ocupat i l'altra es prepara per començar la temporada turística
La víctima ha patit un accident amb una retroexcavadora