Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Quinze futbolistes espanyoles es neguen a jugar amb la selecció perquè la Federació no ha destituït al seleccionador Jorge Vilda
214
Un total de quinze jugadores internacionals, entre elles les mallorquines Patri Guijarro i Mariona Caldentey, han comunicat aquest dijous a la Reial Federació Espanyola de Futbol la seva renúncia a la selecció nacional per la negativa a destituir del seu càrrec l’actual seleccionador, Jorge Vilda. La mateixa RFEF informa en un comunicat que “al llarg del dia d’avui ha rebut 15 correus electrònics de 15 jugadores de la selecció absoluta femenina de futbol, casualment tots amb la mateixa redacció, en què manifesten que l’actual situació generada els afecta ‘de manera important’ en el seu ‘estat emocional’ i en la seva ‘salut’ i que, ‘mentre no es reverteixi’, renuncien a la selecció nacional d’Espanya”.
“La RFEF no permetrà que les jugadores qüestionin la continuïtat del seleccionador nacional i del seu cos tècnic, ja que prendre aquestes decisions no entra dins de les seves competències”, afegeix. La Federació incideix que “no admetrà cap tipus de pressió per part de cap jugadora a l’hora d’adoptar mesures d’àmbit esportiu” i que “aquest tipus de maniobres estan allunyades de l’exemplaritat i fora dels valors del futbol i de l’esport i són nocives”.
“D’acord amb la legislació espanyola vigent, no acudir a una trucada de la selecció és qualificat com una infracció molt greu i pot comportar sancions entre dos i cinc anys d’inhabilitació”, recorda l’organisme. “La RFEF, al contrari de la manera d’actuar d’aquestes jugadores, vol deixar clar que no les portarà a aquest extrem ni les pressionarà. Directament, no convocarà les futbolistes que no volen vestir la samarreta d’Espanya. La Federació comptarà únicament amb futbolistes compromeses encara que hagi de jugar amb juvenils”, subratlla.
La federació creu que “aquest fet ha passat a ser d’una qüestió esportiva a una qüestió de dignitat. La selecció és innegociable. És una situació sense precedents en la història del futbol, tant masculí com femení, a nivell espanyol i mundial”.
“El present i el futur d´Espanya està en el potencial de les categories inferiors i de jugadores que aquest mateix estiu s´han proclamat campiones del món sub-20 i campiones d´Europa sub-19, a més d´obtenir el subcampionat d´Europa sub-17 juvenil”, recorda. La RFEF entén que “la selecció necessita jugadores compromeses amb el projecte, amb la defensa dels nostres colors i orgulloses de vestir la samarreta d’Espanya. Les futbolistes que han presentat la seva renúncia només tornaran en un futur a la disciplina de la selecció si assumeixen la seva selecció error i demanen perdó”.
EFE
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €