Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El Govern no descarta aquesta possibilitat però prioritza l'autogestió de l'aeròdrom
A l’aeròdrom de Son Bonet, a Marratxí, les avionetes privades, recreatives i, fins i tot, d’extinció d’incendis operen amb una freqüència moderada, cosa que fa possible la convivència amb els veïnats. Tot això es podria trencar si AENA permet que hi operin jets privats o, fins i tot, vols comercials entre illes. Els veïnats de les poblacions pròximes es mostren preocupats.
L’Ajuntament de Marratxí també es mostra en contra d’ampliar els vols a Son Bonet. El batle, Joan Francesc Canyelles, considera necessària, això sí, l’autogestió de l’aeròdrom, tal com ha reclamat el Govern a AENA amb el nou REB, però rebutja la possibilitat que hi pugui acollir altres tipus de vols. El Govern prioritza la gestió de Son Bonet i no descarta la possibilitat que pugui acollir-hi altres tipus de vols.
La direcció de Son Bonet guarda silenci i espera instruccions des de Madrid. Mentrestant, la Plataforma Avançam té prevista una concentració dissabte a les 12 hores a la zona de sortides de Son Sant Joan per reclamar, justament, l’autogestió de l’Aeroport de Palma.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou