Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Medi Ambient confirma que ha estat causat per la mà de l'home
Els equips d’extinció han donat per extingit aquest migdia l’incendi al coll de Síller que cremava des d’ahir en aquesta zona de càrritx entre a Pollença i cala Sant Vicenç. Finalment, la superfície afectada pel foc és de 20,9 hectàrees.
El foc es va declarar ahir horabaixa, al voltant de les 19:30h. El fort vent va aixecar les alarmes per la proximitat amb diversos habitatges. Al voltant de les 2 de la matinada, el foc s’ha pogut controlar i no hi ha hagut cap casa afectada. A més de l’IBANAT, han intervingut en les tasques d’extinció els bombers d’Alcúdia i Inca, que ja s’han retirat.
El Cap de Servei de Gestió Forestal de la Conselleria de Medi Ambient, Luis Berbiela, ha assegurat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio que l’incendi ha estat clarament provocat per l’home. “Encara és prest per a saber les causes, però indubtablement el foc ha estat provocat. En aquell moment no hi havia llamps a la zona, ha estat per causes antròpiques”, ha assegurat fent referència a la petjada humana que hi ha darrere del succés.
Malgrat el vent, Berbiela ha explicat que les tasques d’extinció s’han vist afavorides per la pluja caiguda en les darreres hores. Entre Pollença i Cala Sant Vicens s’han declarat 5 incendis els darrers 23 anys: l’últim, el desembre del 2017, que va obligar a desallotjar una seixantena de cases.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil