Els serveis de Sanitat i Gestió Forestal de Medi Ambient han constatat la presència a Eivissa d’una espècie d’escarabat de gran grandària. Es tracta de l‘Ergatesfaber L., un coleòpter cerambícid que pot mesurar uns 5 centímetres i del qual, fins ara, no es tenia confirmació de la seva presència a l’illa.
Un article sobre la troballa s’ha publicat en el butlletí número 63 de la Societat d’Història Natural de Balears (SHNB), en el qual han participat diversos autors. L’ Ergates faber no produeix greus danys forestals, però afecta les soques dels pins. Les larves es desenvolupen generalment a les soques que han estat tallades fa més de dos anys. Les larves madures es transformen en crisàlides a la primavera i els exemplars adults emergeixen entre finals de maig i finals de setembre.
En els últims anys s’han documentat quatre exemplars d’aquesta espècie localitzats en els municipis de Sant Josep i Sant Antoni. Des de Medi Ambient matisen que, encara que no es tenia constància segura de la seva presència a l’illa, és una espècie àmpliament descrita a la península Ibèrica i a les Illes Balears.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina