El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'exemplar, de tres mesos de vida, porta una anella identificativa i un GPS que permetrà conèixer els seus moviments i estudiar la biologia de l'espècie
Voltor lleonat marcat amb GPS per la Conselleria de Medi Ambient (CAIB)
114El Servei de Protecció d’Espècies de la Conselleria de Medi Ambient i Territori ha marcat, per primera vegada, amb un GPS un pollet de voltor lleonat del Paratge Natural de la Serra de Tramuntana.
L’exemplar, de tres mesos de vida, porta una anella identificativa i un GPS que permetrà conèixer els seus moviments i estudiar la biologia de l’espècie.
L’emissor ha estat cedit per la investigadora Ainara Cortés-Avizanda, en el marc d’un conveni amb la Fundació Vulture Conservation Foundation (VCF), que té com a objectiu estudiar el comportament i l’ús de l’espai de les dues espècies de voltors que habiten Mallorca, així com examinar les conseqüències ecològiques, de conservació i socioeconòmiques que ha tingut l’arribada del voltor lleonat a l’Illa.
L’exemplar marcat forma part d’una colònia de voltors que van arribar a la tardor del 2008, arrossegats per un temporal de vent mentre feien la migració des de la península cap a Àfrica.
Els voltors lleonats són ocells planadors que aprofiten els corrents d’aire per desplaçar-se i, per tant, tenen dificultat per volar sobre la mar on no hi ha corrents tèrmics ascendents. Actualment hi ha 12 nius de voltor lleonat.
Aquesta acció està emmarcada dins del Pla Terrasse de Conservació de rapinyaires diürns, que preveu un seguiment del voltor lleonat i també contempla mesures de conservació pel voltor negre.
Fins al moment, s’han marcat tres voltors negres i un lleonat. La informació proporcionada pels moviments dels voltors serà de gran ajuda per millorar el coneixement i la gestió.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca