X

Salvador: els ulls i les orelles de Joan, cec i sord

Mediadors guien les persones sordcegues en les activitats més quotidianes fora de casa fins a 15 hores a la setmana

08/04/2019

Salvador: els ulls i les orelles de Joan, cec i sord

18

En Joan va néixer sord i amb el temps ha anat perdent també la vista. Una situació que el fa estar insegur, diu, a l’hora d’endinsar-se tot sol en els diferents entorns. Per a ell, un gest tan quotidià com omplir la senalla es fa molt complicat. Ara, però, en Salvador s’ha convertit amb els seus ulls i les seves orelles, i junts van trencant barreres.

És una de les primeres persones amb sordceguesa que es beneficia d’aquest programa d’acompanyament gratuït gràcies al nou conveni signat entre l’ONCE i la conselleria de benestar social. Un programa fet a mida de cada usuari. De moment, ells passen junts sis hores a la setmana.

Com en Joan, altres trenta persones més amb sordceguesa de les Illes podran disposar de mediadors comunicadors que facilitin el seu dia a dia.

08/04/2019

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT