Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El Consell de Menorca ha engegat un protocol de prevenció i d'intervenció per evitar aquestes situacions
Imatge d'arxiu
100Menorca inicia una lluita contra el maltractament a les persones grans, una pràctica que, malauradament, sovint passa desapercebuda a la societat. El primer objectiu és la sensibilització de la població perquè pugui identificar el maltractament i intervenir-hi quan s’estiguin vulnerant els drets dels majors. Actualment, Menorca no té cap protocol específic de resposta davant aquests casos.
No es tracta només de violència física o psicològica. Quan es parla a una persona gran com si es tractés d’un infant petit, quan es gestiona la seva economia en contra de la seva voluntat o quan se l’exclou de la vida social, s’estan vulnerant els seus drets i la seva dignitat. Sovint, aquestes males pràctiques es fan involuntàriament, o fins i tot resulten de la sobreprotecció de la persona.
El Consell de Menorca ha iniciat l’elaboració d’un protocol de prevenció i intervenció davant del maltractament a la gent gran. La primera passa ha tingut lloc avui, amb una jornada de debat entre els professionals i voluntaris que atenen els serveis gerontològics.
Segons l’Organització Mundial de la Salut, 1 de cada 6 persones majors de 60 anys pateixen o han patit alguna classe d’abús. A Espanya, la Creu Roja ha atès, en un any, 3.500 persones grans víctimes de maltractament.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi