Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

Fins al setembre els turistes han deixat quasi 1.300 milions d’euros, una mitjana de 130 euros per persona i dia
Menorca lidera el creixement de la despesa turística. Segons dades de l’Ibestat, fins al setembre els turistes han deixat quasi 1.300 milions d’euros, un 3,2% més que el 2017.
Aquest increment duplica la mitjana balear, on la despesa augmenta un 1,6%. No obstant, en el còmput global, Menorca és que menys ingressos genera. Representa manco d’un 10% de tota la despesa turística de Balears, que fins al setembre ha ingressat quasi 15.000 milions d’euros.
A Menorca, en els primers 9 mesos de l’any, la despesa per persona i dia és de 130 euros, un 6% més que l’any anterior. Així doncs, malgrat la pèrdua de visitants, els ingressos provinents del turisme augmenten. Per a la consellera de promoció turística, Maite Salord, les dades constaten que la qualitat del destí ha millorat.
A més, segons es desprèn de les dades, creix la despesa en oferta complementària, de manera que la riquesa del turisme es reparteix.
De cara a la pròxima temporada, no obstant, la incertesa és la paraula que defineix el futur immediat. El Brexit i l’auge de destinacions competidores fan imprevisible fer una previsió per al pròxim estiu.
Des de l’Associació hotelera de Menorca (ASHOME) avancen que les previsions no son bones i, a més, discrepen de les dades positives publicades per l’Ibestat. En declaracions al magazín Al Dia Menorca, la gerent de la patronal, Azucena Jiménez, alerta que la setmana santa cau molt prest i que pot marcar l’inici de la temporada turística.
Es mostren satisfets per l’aposta pel turisme esportiu que la Fundació Foment del Turisme ha defensat a la World Travel Market. Des d’ASHOME proposen aconseguir atraure turisme sènior europeu, com a element per a desestacionalitzar. Asseguren que porten temps insistint a les administracions, però no els escolten.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases