Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La incidència acumulada a 14 dies se situa en 570 casos i un jove de 22 anys ha ingressat a l'UCI
64
El nombre de contagis torna a disparar-se i assoleix el seu segon màxim registre des de l’inici de la pandèmia. 82 casos en les últimes 24 hores fan que la incidència acumulada torni a marcar, també, un nou màxim històric. 570 casos per cada 100.000 habitants a catorze dies, gairebé el triple de la mitjana balear. En els darrers vuit dies s’han detectat 555 nous positius. La bona notícia és que 30 pacients han rebut l’alta en el darrer dia.
També hi ha deu persones ingressades a l’Hospital Mateu Orfila, quan dia 25 de juny no n’hi havia cap. En són vuit a planta i dues a la Unitat de Cures Intensives. Una d’aquestes persones és un jove de 22 anys que ha ingressat directament a l’UCI després de ser atès a Urgències. Pel que fa als professionals sanitaris, ja hi ha set positius, quan divendres no n’hi havia cap.
Per municipis, el que pateix una major incidència de Balears és Ferreries (IA 14 dies: 1120 casos), seguit de Ciutadella (948).
Especialment alarmant és la situació entre els joves de 16 a 29. La incidència a catorze dies se situa en els 2.567 casos per cada 100.000 habitants, gairebé un 10 per cent més que les dades fetes públiques dilluns. Per mirar de contenir la transmissió de la Covid en aquest grup poblacional, aquesta setmana pels capvespres es duu a terme un filtratge massiu voluntari a Ciutadella. En el primer dia, aquest dilluns, s’hi han presentat 232 persones, dels quals deu han resultat estar contagiats i ser asimptomàtics. A les que els surti positiu, els fan després una prova PCR per tal de confirmar el diagnòstic i als negatius se’ls demana que no es confiïn i que encara que el test d’antígens sigui negatiu, evitin tot contacte social per ajudar a aturar la transmissió comunitària.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol