Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'acte ha consistit en una abraçada col·lectiva als voltants de la Catedral per assenyalar la massificació turística com a responsable de l'encariment de cases i pisos
Mig miler de persones es van concentrar ahir capvespre a la Plaça de la Catedral de Ciutadella per assenyalar la massificació turística com a responsable de l’encariment de cases i pisos. La plataforma Via Menorca va fer la convocatòria sota el lema ‘Menorca no es ven’.
‘Menorca no es ven’… A viva veu i en cartells en diversos idiomes per fer visible la seva demanda: un canvi de rumb en les polítiques institucionals actuals que, asseguren, afavoreixen la proliferació d’hotels sense límit al centre històric de Ciutadella, provoquen la fugida dels residents i la impossibilitat dels joves a accedir a l’habitatge.
Segons la plataforma actualment hi ha 6.000 habitatges turístics legals a l’illa, però calculen que en poden haver 9.000 més d’il·legals. Demanen més control sobre aquesta oferta que encareix els preus de l’habitatge.
Una abraçada col·lectiva amb forma de cadena humana va recórrer bona part del nucli antic per a reclamar un camí diferenciat per a Menorca, on el turisme sigui una activitat econòmica que no atropelli els habitants i els recursos naturals. Via Menorca adverteix que continuarà organitzant accions de protesta. Una acció que es suma a les convocades anteriorment davant la seu del Consell a Maó i a Cala en Turqueta.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany