Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
El Consell durà la proposta a ple tot i el rebuig frontal dels ajuntaments d'Alaior i Es Castell, que no accepten les seves "imposicions"
Menorca permetrà el lloguer turístic a un màxim de 32.136 vivendes, que són 13.490 més que les que fins ara, amb la llei actual, eren susceptibles d’acollir aquesta activitat. La proposta, que aquest dimarts ha aprovat la corporació d’alcaldes i el febrer el Consell durà a ple, prohibeix llogar a turistes a tots els nuclis urbans, en tant que residencials, i també al camp. Només es permetrà a les urbanitzacions i a sis nuclis sobre els quals s’ha considerat fer una excepció. Es tracta de Fornells, Es Grau, Sa Mesquida, Es Murtar, Calescoves i Sant Esteve.
Però ni Alaior ni Es Castell accepten la proposta de zonificació. Rebutgen frontalment el que consideren una imposició del Consell, i així ho han fet saber mitjançant carta telemática. En concret, els ajuntaments del PP s’oposen al principi general que, tot i certes desavinences internes entre alguns pactes d’esquerres a altres administracions, la resta sí accepta: que no es pugui a llogar a turistes als nuclis urbans (amb l’única excepció dels xalets) i que només es permeti a les zones turístiques.
Idò bé, la dificultat d’intentar regular en una mateixa norma la situació de pobles petits, que així es dinamitzen econòmicament, i d’altres com Ciutadella, ja totalment saturats d’oferta de lloguer turístic, ha fet saltar l’enèssim intent d’acord pels aires. Tot i així, la proposta tirarà endavant.
Cal veure com es resol finalment la controvèrsia i com es pot aplicar la mesura amb el rebuig de dos dels ajuntaments.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general