Davant l'augment d'accidents l'equip de govern del Consell demana la supressió de l'article que permet manejar-les sense títol
129
L’equip de govern del Consell de Menorca demanda que sigui obligatori tenir una titulació pel maneig d’embarcacions recreatives, també per les més petites. Al pròxim plenari insular presentarà una proposta d’acord en la qual instarà a la Direcció General de Marina Mercant, depenent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a què estableixi uns coneixements mínims per governar aquestes barques.
La normativa actual, el R.D. 875/2014, preveu que les barques de menys de cinc metres d’eslora i de fins a quinze cavalls (11,26kW) puguin navegar sense cap títol, sempre que la navegació sigui de dia i a menys de dues milles del port. El problema és que en els darrers anys s’han multiplicat els accidents d’aquestes embarcacions. “Estaria bé tornar al que hi havia abans: una titulació mínima per a embarcacions de fins a sis metres amb una formació d’unes cinquanta o seixanta hores. Sobretot per garantir la seguretat de les persones i també per a la protecció del medi marí”, ha exposat el conseller de Medi Ambient i Reserva de la Biosfera Josep Juaneda.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre