Detengut un pare per agredir un menor en un partit de futbol a Lloseta
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
La principal dificultat és trobar el finançament necessari per executar unes obres molt costoses
Una vintena de nuclis i urbanitzacions de Menorca tenen prohibit construir nous immobles perquè no disposen de xarxa de clavegueram. Fa anys que la situació s’arrossega i afecta, especialment, el Llevant de l’illa. El sector immobiliari lamenta la pèrdua d’inversions que això provoca.
Els ajuntaments no poden atorgar noves llicències de construcció, tal com preveu la llei d’Urbanisme, en aquelles urbanitzacions que no disposen de xarxa de sanejament. Una situació que es produeix en 21 nuclis i urbanitzacions, que afecten 6 municipis de Menorca. La majoria estan ubicats a la costa i, per tant, tenen una gran demanda i interès per part d’inversors.
La situació s’arrossega des de fa anys i poques urbanitzacions han resolt aquest greu problema mediambiental, malgrat els ultimàtums del Govern. La principal dificultat és trobar el finançament necessari per executar les obres. En la majoria de casos, els consistoris cerquen ajudes i recursos d’altres administracions perquè els veïnats no poden assumir-ne els costos. En el cas concret de Macaret, el projecte preveu una inversió de 5 milions d’euros. El batle, Francesc Ametler, assegura que fa tot el possible per aconseguir recursos.
L’excepció es produeix a 4 nuclis: Cala Llonga, Binidalí, Punta Grossa i l’Argentina. Tot i no disposar de clavegueram, s’hi permet construir perquè tenen la xarxa de clavegueram feta i pendent, només, de la seva entrada en funcionament.
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
Les sancions per l'incompliment arriben als 800 euros