Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
La casa de subastes Sotheby's estima algunes de les seves obres en més de 100.000 euros
A alguns carrers i façanes de Menorca, sobretot a Ciutadella, hi ha obres atribuïdes a un grafiter francès, Invader, que cada vegada és més cotitzat al món de l’art contemporani. La prestigiosa casa de subastes Sotheby’s estima algunes de les seves obres en més de 100.000 euros.
Al port de Ciutadella, en un racó a una façana, hi ha una obra atribuïda a l’artista urbà francès Invader. Es caracteritza, com la gran majoria de les seves creacions, per petites peces de colors quadrats en forma de mosaics que provenen del joc d’arcade Space Invaders. Unes peces que la majoria de veïns desconeixen però que al mercat de l’art contemporani es cotitzen de cada vegada més.
Hi ha obres atribuïdes a Invader a Ciutadella a la plaça del Mercat i a Cala Morell, i a Ferreries a l’antiga base militar de s’Enclusa. El web de l’artista marca Menorca com un dels llocs on ha deixat la seva estampa urbana. Hi ha 3.860 invaders a 79 ciutats del món. Invader Es defineix com un artista lliure no identificat, i a Màlaga els seus grafits han arribat als tribunals per haver-los fet en llocs protegits. A Ciutadella, passen desapercebuts.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania