Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Ara mateix, a l'espera d'impulsar el projecte Smart Island de foment de la movilitat sostenible, tan sols el 2% dels vehicles són elèctrics o híbrids
Les Directrius Energètiques de Menorca marquen un repte encara major que el definit per la nova llei de canvi climàtic del Govern balear, que obligarà a que l’any 2030 tots els cotxes de lloguer siguin elèctrics.
L’objectiu a Menorca és que aquell mateix any el 40 per cent de la demanda d’energia per a transport terrestre provengui de vehicles elèctrics. Així s’aconseguiria retallar les actuals emissions de CO2 en transport rodat en un 40 per cent.
Per a fer-ho possible, amb fons de l’ecotaxa es posarà en marxa el programa Smart Island. Es tracta d’un acord del Consell de Menorca amb la marca Nissan que donarà avantatges als residents per a comprar cotxes elèctrics i poder-los recarregar.
Ara mateix, però, només el 2% dels vehicles són elèctrics o híbrids i es disposa de tan sols 12 punts de recàrrega.
Açò sí, el Consell aposta perquè deixem d’emprar tant el cotxe i facem més ús del transport públic, que enguany ja creix un 6 per cent. I l’estiu que ve encara ho farà més: per la prova pilot que només permetrà accedir en bus a la platja de Macarella o per la nova línia de transport que s’anuncia entre Maó i Favàritx, una de les zones naturals de Menorca amb més problemes d’estacionament.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes