Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Melià Hotels suprimeix les botelles i les canyetes de plàstics a tots els seus hotels
Mercadona ha eliminat les bosses de plàstic habituals en els 49 supermercats que té a les Illes Balears. Ara ofereix tres tipus de bosses: la de paper, la de plàstic reciclat en un 60% i la de ràfia. Aquesta mesura s’implantarà a tots els supermercats d’Espanya al llarg del 2019.
Segons aquest supermercat, els clients han rebut el canvi amb bons ulls i recorda que, des de l’any 2011, ha reduït el consum de bosses de plàstic en un 95%, la qual cosa equival a 77 milions de bosses. Un estalvi de 465 tones de plàstic i una reducció de 310 tones de CO2.
Melià Hotels, amb centenars d’establiments a tot el món i una trentena a les Balears, ha canviat els 22 milions de botelles de plàstic que consumeixen anualment per les de vidre. Els més de 7 milions de canyetes de plàstic que utilitzaven cada any també són història; ara són de cel·lulosa i només se serveixen en còctels. Amb aquestes mesures, diuen, volen contribuir a reduir l’abocament de plàstic a la mar.
A les terrasses amb piscina, on no està permès servir menjar i beguda en recipients de vidre, ja no s’empren ni plats ni tassons d’un sol ús. Aquí, encara que no ho sembli, tot és reutilitzable.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
La roca que va caure del penyal pesava 20 tones i no set com s'havia informat inicialment