La consellera de Presidència i portaveu del Govern, Mercedes Garrido, reconeix que s'hauria d'haver mantingut l'Estat d'Alarma
/EFE
23La consellera de Presidència i portaveu del Govern, Mercedes Garrido, ha reconegut que s’hauria d’haver mantingut l’Estat d’Alarma més temps, “fins aconseguir la immunització dels més vulnerables”. Ho ha dit a l’entrevista realitzada a l’Informatiu matí d’IB3 Ràdio en referència a les concentracions que s’han produït aquest cap de setmana a les grans ciutats, sense mantenir les mesures de seguretat, per celebrar la fi de l’estat d’alarma. Tot i això Garrido celebra haver tingut, a Balears, l’aval de la Justícia.
Garrido espera que els aldarulls que es varen produir a Palma la nit de dissabte fossin un cas puntual. Els fets han deixat 16 detinguts per enfrontaments amb la policia en protesta pel manteniment de les mesures restrictives tot i l’aixecament de l’estat d’alarma.
La Consellera ha insistit que la mesura més important que tenim a l’abast és la màscara, i ha deixat clar que els restauradors han de col·laborar exigint als clients que se la posin. A més, diu Garrido: “Arribar a un bar, asseure’s i llevar-se la màscara no és el que s’ha de fer. Fins que no arribi la consumició no s’ha de retirar”.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys