A l'acte institucional hi han assistit tots els partits excepte independentistes i sobiranistes
La presidenta del Congrés, Meritxell Batet, ha defensat la capacitat integradora de la Constitució del 78, i que qui la defensa, s’ha d’esforçar a integrar aquells que puguin sentir-se allunyats o exclosos.
El president en funcions, Pedro Sánchez ha dit que la Constitució està plenament vigent en problemes actuals, com el de la violència de gènere.
Tot i que té límits i es poden millorar coses, ha dit el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, la fortalesa de la Constitució del 78 es troba en els seus continguts socials.
Des de Vox, han insistit que la Carta Magna està en perill pels nacionalismes i que necessita ser defensada.
El líder del Partit Popular, Pablo Casado, assegura que és l’únic partit que no vol la reforma de la Constitució, i que és la solució als problemes.
Un acte que s’ha vist marcat per un govern en funcions, que s’enfronta a una pròxima setmana de negociacions i la ronda exprés dels partits amb el Rei Felip Sisè.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Ha finat aquest divendres als 73 anys després de patir una llarga malaltia