Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Les UCI en risc alt amb el 16% de llits ocupats per pacients amb coronavirus
/EFE
140L’expansió de la Covid continua desbordada en el conjunt de les Illes Balears. Avui, la incidència acumulada frega els 800 casos per 100.000 habitants a totes les illes. I un dia més, aquesta setmana, Salut ha tornat a notificar més d’un miler de casos diaris nou. També altres quatre noves defuncions registrades aquest mes de desembre.
Pel que fa a la pressió assistencial als hospitals, ha millorat lleugerament. També si ho comparam amb l’any passat. Fa just un any, atenció primària atenia 6.270 casos i 360 pacients estaven hospitalitzats; avui n’hi ha 11.931 a l’atenció primària -un 90% mes-, però un 20% menys d’hospitalitzats: 287 en total.
Respecte a les Unitats de Cures Intensives hi ha una persona ingressada més que ahir, en total són 55 els pacients crítics ingressats. Ara mateix es troben en zona de “risc alt”, amb més del 16% dels llits ocupats per pacients covid.
Però les Illes Balears no són l’única comunitat autònoma amb la incidència a l’alça i ara mateix aquest és el panorama arreu de l’Estat:
De fet, l’àmplia majoria es troben en risc extrem. Només dues es mantenen per davall:
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància
Les primeres investigacions apunten que la víctima és un home de 30 anys resident a Llubí, localitzat a la Marjal en avançat estat de descomposició, i encara s'investiga si un accident de moto va ser la causa de la mort