Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
24 colles han participat a la recreació del desembarcament del rei en Jaume
Santa Ponça ha celebrat la recreació de la batalla de moros i cristians. Enguany es commemoren els 790 anys del desembarcament a Calvià de les tropes del rei Jaume Primer. La festa ha estat multitudinària i ben animada.
Segons les dades de l’Ajuntament de Calvià, més de 1.600 persones de 24 colles han participat a la festa, que s’ha allargat fins ben entrada la nit.
Les tropes d’Abú Yahyà han rebut a crits els cristians que venien a començar la reconquesta de Mallorca. Dos vaixells amb les tropes del rei en Jaume han desembarcat a la costa de Santa Ponça.
Mentrestant, els sarraïns esperaven a terra per defensar la Mallorca musulmana. En arribar al monument de la creu de la conquesta ha començat una de les tres bregues de la jornada.
Després d’una desfilada pels carrers de la localitat, ambdós bàndols han arribat al caló i a la platja de Santa Ponça per fer-hi sengles lluites.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou