Només el 34 per cent del gènere es pot comprar a granel, la fórmula que menys residus genera
El 65 per cent dels productes de la cistella a Menorca estan envasats. A més, part d’aquests envasos són superflus, és a dir, es podrien eliminar sense afectar la conservació i comercialització del producte. Així ho conclou l’estudi realitzat per la fundació Rezero que, a través de l’anàlisi de diferents punts de venda i superfícies d’arreu de l’illa, ha quantificat la generació de residus de la compra estàndard dels menorquins. La fórmula que implica menys generació de residus és la venda a granel. Però, en canvi, només poc més del 30 per cent del gènere es pot adquirir d’aquesta manera.
Els mercats tradicionals són, segons l’estudi, on es troben amb més facilitat productes a granel o envasats en formats, al manco, més sostenibles.
El treball, que s’ha duit a terme amb el suport de l’Agència Menorca Reserva de la Biosfera, vol promoure l’adopció de mesures perquè Menorca transiti cap un model de producció i consum basat en el residu zero. Un camí que ja té antecedents. Però no només depèn de l’administració… el consumidor també ha de formar part d’aquest canvi.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys