Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Experts internacionals avisen que la lluita contra la plaga s'ha de centrar a triar les varietats de cultius més resistents i detectar el bacteri com abans millor
La Conselleria de Medi Ambient ha fet 4.264 analítiques de ‘Xylella fastidiosa‘ de final de 2016 fins ara. S’han detectat 627 positius. A Mallorca, 412, a Menorca, 100, a Eivissa, 115 i cap Formentera. El conseller, Vicenç Vidal, diu que s’ha de continuar augmentant el coneixement sobre aquest mal i també apostar per cultius no afectats, com el garrover.
Un 35 per cent dels positius són ametlers. Per això, més d’una quinzena de varietats autòctones molt sensibles a la malaltia ja no es poden sembrar. La científica del CSIC, Blanca Landa, ha explicat aquest dimecres en unes jornades de l’INAGEA a Mallorca que les famílies del bacteri que hi ha a les illes no són les mateixes que ja afecten els ametlerars de 35 municipis alacantins.
L’experta també ha explicat que, de moment, la lluita s’ha de centrar a millorar la detecció del mal i frenar les conseqüències, precisament investigant varietats de cultius més resistents. Landa, però, assegura que no hi ha productes miracle, en referència a agroquímics amb cour que s’anuncien com efectius conta la ‘Xylella fastidiosa’.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703