Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Col·laboració entre la Conselleria de Salut, el Col·legi Oficial de Metges i el d'Infermeres i Infermers per atacar l'increment d'agressions en els centres sanitaris públics
Més facilitats per denunciar i figures de referència als centres sanitaris d’atenció a professionals agredits. Aquestes són algunes de les mesures d’acompanyament a les víctimes del nou acord entre la Conselleria de Salut i els Col·legis Oficials de Metges i d’Infermeres i Infermers. Una col·laboració que reafirma la “tolerància zero” contra les agressions a professionals amb la voluntat de crear entorns laborals segurs per a aquest col·lectiu. “Els professionals han de saber que no quedaran sols davant cap classe d’agressió”, ha dit Javier Ureña, director general del Servei de Salut.
Les institucions insisteixen en la importància de denunciar totes les agressions, siguin verbals o físiques. Segons la consellera de Salut, Manuela García, “el 30% de les agressions provenen de persones reincidents, però no hi ha reincidència en els casos de denúncia prèvia”. Però denunciar és un moment difícil per als professionals agredits, per això se’ls ofereix una manera més àgil i còmoda de fer-ho: “Podran triar si ho volen fer als col·legis professionals, i si volen que els representem”, ha explicat Rosa González, vocal del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers.
El conveni vol visibilitzar la violència que es produeix als centres sanitaris i llançar un missatge així de contundent als agressors: “Faltes de respecte, insults, amenaces… Que sàpiguen els agressors que perseguirem i denunciarem totes aquestes accions”, ha dit Carles Recasens, president del Col·legi Oficial de Metges.
El conveni inclou campanyes de conscienciació social. El 2025 es registraren 1.428 agressions a personal de centres sanitaris públics, un 15% més que l’any anterior.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Es podrà demanar en línia a partir del 9 de març i també presencialment a les oficines dels consells insulars
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila