Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Els preus hotelers balears varen créixer un 1,34% mentre que el conjunt de l'Estat, un 3,37%
Els establiments hotelers de les Balears oberts els mesos d’abril i març registraren en aquest període 114.273 clients més que els dos mateixos mesos de l’any passat. Quant a les pernoctacions, han pujat el 3,48% en comparació amb un any enrere. Són dades de l’Informe de Conjuntura Hotelera (ICH) d’abril de l’Institut Nacional d’Estadística.
La pujada forta de pernoctacions (10,32%) i de número de viatgers (22,67%), es va donar el mes passat. Això va ser així perquè, a diferència de l’any passat, enguany la Setmana Santa va caure de ple dins el mes d’abril i no es va repartir amb el març com l’any passat. A les Illes Balears, destaca l’augment dels que eren viatgers estrangers. Això és el 13% per damunt de la xifra de 2018, el 16% de la xifra total de l’Estat.
En canvi, el turisme espanyol, ha suposat només un 3%, lluny del 13% de la Comunitat Valenciana, el 15% de Catalunya i el i 20% de les Canàries, i per davall també d’altres indústries turístiques de menor dimensió com són Castella i Lleó, Galícia i Aragó.
18 hotels oberts manco
603 establiments hoteleres romangueren oberts el mes passat en relació als 621 d’un any enrere. Amb tot, va pujar el número d’habitacions ofertes (de 70.002 a 70.698), fet que, en qualsevol cas, no va perjudicar la taxa d’ocupació, del 68,31% (63,13% el 2018).
D’altra banda, la variació anual del número de treballadors del sector hoteler va ser de 3.011 persones més, mentre els preus per habitació i nit, cresqueren l’1,34% (3,37% al conjunt de l’Estat).
L’INE ressalta Mallorca, amb Muro i Santa Margalida com a punts significatius, i també la zona de Palma -Calvià, com àrees turístiques espanyoles amb major grau d’ocupació de l’abril.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
El conductor del camió ha hagut de ser ingressat a l'hospital en estat greu
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992