Les fortes plogudes dels darrers dies han fet malbé les que encara eren a l'arbre
N’hi ha de tots els preus, però depenen de la varietat i sobretot de la procedència. Les coll de dama avui anaven al mercat de Pere Garau a 12 euros el quilo. Els mercats són ja plens de figues, ja que ara és el moment de l’esplet de les varietats d’agost: coll de dama, martinenca i bordissot.
Després de la setmana de forta calor de principis d’agost, la bonança meteorològica ha fet que hagin arribat als mercats més producció i figues més grosses.
Trobar el just equilibri és fonamental. La forta calor fa que la figuera protegeixi el fruit i tiri les fulles, mentre que les fortes plogudes de la setmana passada han sobrehidratat les figues i han fet que algunes s’hagin obert i fet malbé.
Tot i això, s’espera que aquest aigua ajudarà les varietats tardanes, les de setembre, com ara, la cosme manyo, la coll de dama de Ciutat i la de la senyora.
Durant els primers anys d'IB3, va conduir el programa 'Sa bona cuina de Paquita Tomàs'