Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
El psicòleg Ricardo Angora considera que l'estrès, la por i els traumes marcaran la vida dels més joves
Ricardo Angora és un dels psicòlegs i psiquiatres de Metges del Món. Ha estat en diversos conflictes coordinant i formant els equips locals. Coneix bé Palestina, on ha estat durant 20 anys. La situació psicològica que viuen els palestins, assegura, no es pot equiparar amb cap altra per la intensitat i el nivell de violència que viuen i han viscut durant dos anys: “Viuen en una situació d’estrès constant pel risc de perdre la vida”.
L’estrès, la por i els traumes afecten tota la població, però sobretot té impacte en els més petits perquè no tenen eines per afrontar-ho. I ho exterioritzen de moltes maneres, com ara deixant de parlar o fent greus regressions en el seu desenvolupament. Per tractar-los, intenten que expressin els sentiments i les emocions a través del joc i dels dibuixos, uns dibuixos on reflecteixen el món de conflicte que els envolta: morts, tancs, soldats, destrucció… “Això marcarà tota la vida d’aquesta generació”, lamenta Angora.
El psicòleg urgeix la necessitat de tractar el trauma i el dol col·lectiu dels palestins. Però ara mateix els sis centres de salut mental que hi havia estan destruïts i, a més, els professionals han partit de la zona. Metges del Món reclama la necessitat de poder entrar a Gaza i començar a tractar tots aquests trastorns que incapaciten bona part de la població.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera