Ricardo Angora és un dels psicòlegs i psiquiatres de Metges del Món. Ha estat en diversos conflictes coordinant i formant els equips locals. Coneix bé Palestina, on ha estat durant 20 anys. La situació psicològica que viuen els palestins, assegura, no es pot equiparar amb cap altra per la intensitat i el nivell de violència que viuen i han viscut durant dos anys: “Viuen en una situació d’estrès constant pel risc de perdre la vida”.
L’estrès, la por i els traumes afecten tota la població, però sobretot té impacte en els més petits perquè no tenen eines per afrontar-ho. I ho exterioritzen de moltes maneres, com ara deixant de parlar o fent greus regressions en el seu desenvolupament. Per tractar-los, intenten que expressin els sentiments i les emocions a través del joc i dels dibuixos, uns dibuixos on reflecteixen el món de conflicte que els envolta: morts, tancs, soldats, destrucció… “Això marcarà tota la vida d’aquesta generació”, lamenta Angora.
El psicòleg urgeix la necessitat de tractar el trauma i el dol col·lectiu dels palestins. Però ara mateix els sis centres de salut mental que hi havia estan destruïts i, a més, els professionals han partit de la zona. Metges del Món reclama la necessitat de poder entrar a Gaza i començar a tractar tots aquests trastorns que incapaciten bona part de la població.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil