Aquests dies, a diferents punts de les Illes, tenen lloc trobades i reunions informatives per aclarir la documentació per a la regularització de migrants
Ja ha començat el procés extraordinari de regularització de persones migrants. Avui se n’ha iniciat la part telemàtica, i dilluns la presencial. Segons càlculs oficials, pot beneficiar unes 30.000 persones a les Illes. I moltes d’elles, afronten el procediment amb dubtes i incertesa. Per aquest motiu es fan reunions, com la d’aquest dijous horabaixa per a la comunitat senegalesa a s’Arenal on més d’una trentena de persones han pogut demanar tots els dubtes a una advocada. “La gent que hi ha aquí no és delinqüent, ni són persones que venen a viure dels imposts dels espanyols. El que volen és treballar”, explica Cheikh Ndiaye, president de l’Associació YAPO.
Aquests dies, a diferents punts de les Illes, se succeeixen aquest tipus de trobades informatives per aclarir quina és la documentació que s’hi ha de presentar i on es pot sol·licitar: el passaport en vigor, l’informe de vulnerabilitat o els antecedents penals en serien alguns exemples. Tot i els dubtes, però, el que volen la majoria és sortir de l’economia submergida per començar a fer feina amb dignitat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen