Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Els sindicats demanen ajornar les oposicions de l'IMAS fins que arribi el pronunciament d’Europa
Prop d’un miler d’interins de Balears estan pendents de la justícia europea. Una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) podria obligar l’Estat espanyol a fer fixos els interins que portin més de tres anys treballant a l’Administració.
Un exemple és l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS). Dels 1.900 treballadors en plantilla, 1.500 són interins. Hi ha oposicions convocades el 14 de setembre, però els sindicats demanen ajornar-les fins que arribi el pronunciament d’Europa.
La situació va més enllà i s’escampa per totes les administracions públiques de l’Estat, afectant institucions autonòmiques, insulars i locals. La decisió dels tribunals europeus podria obligar l’Estat a adaptar-se a la normativa internacional.
El bufet d’Andrés Buades ja ha presentat 800 demandes d’interins afectats. Tots ells esperen la sentència europea, que podria arribar abans que acabi l’any. Si finalment els tribunals donen la raó als interins i obtenen la seva plaça, els opositors que superin les proves no tindrien per què perdre el seu lloc de feina. El Govern es manté en espera del que decideixin els tribunals europeus.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi