Un de cada quatre turistes que visiten l'illa són catalans
Aquest dissabte, milers de persones han arribat a Menorca, des de Barcelona, tot i les recomanacions de la Generalitat de romandre a casa, sempre que no sigui imprescindible sortir, i en cap dels casos… viatjar a les segons residències. La majoria de turistes ja tenien els bitllets comprats fa temps i han decidit continuar endavant amb les vacances.
Fa poc més de 24 hores que la Generalitat ha demanat als seus ciutadans que redueixin al màxim la seva mobilitat. Que no surtin de casa, i que si ho fan sigui només per anar a fer feina i que, en cap cas, viatgin a segones residències, sobretot aquells de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Tot i això, avui matí han arribat dos vaixells de Baleària, procedents de Barcelona, amb centenars de passatgers a bord.
Només al port de Ciutadella, hi han arribat aquest dissabte més de 300 persones procedents de Catalunya, on ara mateix hi ha prop d’una trentena de brots actius. Alguns, tenen segona residència a Menorca i d’altres, després de tants mesos confinats, no han volgut suspendre les seves vacances. Això sí, amb totes les mesures de seguretat.
Barcelona és la principal ruta aèria i marítima amb Menorca. Aproximadament, 1 de 4 turistes que visiten l’illa són catalans. Cada any, són més de mig milió els passatgers que arriben a Menorca des de Catalunya.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici