Les Balears registren l’arribada de 194 migrants entre dijous i aquest divendres
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Amb aquesta recreació d'una batalla històrica, els sollerics i solleriques fan festa grossa
Amb el repic de les campanes de l’església de Sant Bartomeu, s’avisa els sollerics que s’han albirat naus enemigues. Les Valentes Dones, enguany interpretades per dues cosines, Marta Bauzà i Maite Mas, encoratgen les pageses. Poc després, arriba el capità Angelats i confirma l’inevitable: el poble està en perill.
Així comença la recreació del saqueig que va patir Sóller l’onze de maig de 1561. Les batalles comencen a les platges, però a poc a poc sembla que els sarraïns es fan seu el poble. Però la història ja està escrita i els cristians, encapçalats pel capità Angelats, aconsegueixen defensar el poble.
La regulació de les armes de foc a les festes populars ha fet que enguany s’hagi utilitzat majoritàriament pirotècnia. Només s’han permès 18 trabucs històrics. Continuen també les normes quant a la cabuda amb la distribució de polseres i la separació entre públic i participants.
Una jornada de festa que ha començat aquest dilluns al dematí amb l’ofrena floral al monument de l’11 de Maig i la missa a Can Tamany.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides