Milers de persones de tot l’Estat s’han manifestat avui a Madrid per demanar millores al món rural, tant en les activitats econòmiques com els serveis al territori.
La protesta ha estat convocada per Alma Rural, l’Associació per a la Defensa del Mon Rural. Ha recorregut 4 quilòmetres per Madrid fins aturar-se davant la seu del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació.
Els manifestants hi han acudit amb tractors i cavalls, i asseguren que estan units contra normatives incoherents que no fan cas a la realitat del camp i la vida quotidiana dels pobles. Demanen protecció i suport.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular