Detenguda per matar una familiar a un domicili de Pere Garau
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
La família Miró ha cedit quatre escultures per un període renovable de cinc anys a la ciutat i al Centro Botín
Foto: Centro Botín.
156La família Miró ha cedit quatre escultures per un període renovable de cinc anys a la ciutat de Santander i al Centro Botín, en el marc de l’exposició ‘Joan Miró: Escultures 1928-1982’ que es pot veure fins al 2 de setembre. Una exposició que no només mostra l’obra escultòrica de Miró, sinó que també dona a conèixer el seu procés creatiu.
Una d’elles, ‘Femme Monument’, és el popular ou de Miró situat al carrer Conqueridor de Palma, al costat del Palau March i l’Almudaina. L’ou va ser cedit per Miró durant la batlia del primer batle democràtic Ramon Aguiló, als anys 80. En el món de l’art es consideren originals les set primeres reproduccions.
Les altres obres cedides són ‘Souvenir de la Tour Eiffel’ (1977), ‘Tête’ (1978) i ‘Femme’ (1969). Les dues darreres s’exposaran als Jardines de Pereda; les primeres, al Centro Botín.
Tres de les escultures es quedaran a Santander després de la clausura de la mostra ‘Joan Miró: Escultures 1928-1982’ el 2 de setembre, però una d’elles, ‘Femme’, no s’instal·larà als Jardines de Pereda fins al febrer perquè, quan conclogui l’exposició del Centro Botín, serà exposada a París.
Els hereus de Miró destaquen així els vincles del seu avi amb la ciutat, que va visitar el 1958 quan també va acudir a la cova d’Altamira, així com amb la família Botín.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui