Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

L'intèrpret no ha pogut superar el postoperatori d'una intervenció quirúrgica que va tenir a l'abril
Imatge d'arxiu d'Arturo Fernández al desembre de 2018. / EFE
103L’actor i empresari teatral Arturo Fernández ha mort avui dijous als 90 anys en un hospital de Madrid on havia ingressat per a una operació, segons han informat a l’agència Efe fonts pròximes a l’intèrpret.
El popular actor havia ingressat a l’hospital on va ser operat el 2 d’abril i no ha pogut superar el postoperatori, segons les mateixes fonts.
Fernández estava de gira amb la comèdia ‘Alta seducción’ i havia hagut de suspendre a Zamora, on estava programat per als passats 22 i 23 de març, i posposar la representació prevista a València per al 17 d’abril.
La montaña rusa”, “Pato a la naranja”, “Smoking” o “Los hombres no mienten” són alguns dels seus títols més coneguts en el teatre, encara que va fer també televisió, amb sèries de tant èxit com “Truhanes”, derivada del mateix títol que en el cinema, o també “La casa de los líos”.
Fernández va rebre els títols de fill predilecte de Gijón, la seva ciutat natal, i adoptiu d’Oviedo, a més de premis com els del Sindicat de l’Espectacle al millor actor (1961 i 1968), Nacional d’Interpretació (1962), Nacional de Teatre Pepe Isbert (2002) o la Medalla del Ministeri de Cultura al Mèrit en Belles Arts (2004).
L’artista va estar casat entre 1967 i 1978 amb l’aristòcrata María Isabel Sensat Marqués, amb qui va tenir tres fills. Des de 1980, la seva parella és Carmen Quesada.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació a l'Hospital Sant Joan de Déu
El conductor del camió ha hagut de ser ingressat a l'hospital en estat greu
Ha finat quan nedava a Cala Blava, a Mallorca