Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Va estar vinculat a Mallorca, on va conèixer i es va casar amb la seva dona, Pepa Ramis
El poeta, novel·lista i assagista José Manuel Caballero Bonald, Premi Cervantes 2012, mort aquest diumenge en un hospital de Madrid als 94 anys, era el penúltim dels artífexs de la gran renovació poètica de la generació del 50 i que va fer del pensament crític i la insubmissió una constant en la seva obra.
El poeta va estar vinculat a Mallorca. Va ser el subdirector de la revista literària “Papeles de Son Armadans”. A l’illa, li va dedicar diversos poemes i un capítol de les seves memòries. També va ser a Mallorca on va conèixer i es va casar amb la seva dona, Pepa Ramis, qui ha donat avui a conèixer la notícia de la seva mort.
Caballero Bonald, nascut a Jerez de la Frontera (Cadis) l’11 de novembre de 1926, va morir després de romandre uns dies hospitalitzat, i es va anar “tranquil, sense sofriment i en pau, tal com volia”, va explicar a Efe un dels seus fills. Les seves restes han estat traslladats al tanatori de la M-30, on es farà la vetlla, per a ser després incinerats.
Nombrosos missatges de condolença i reconeixement s’han succeït des que, a primera hora del matí del diumenge, es va conèixer la mort de l’escriptor.
A través de les xarxes socials, personalitats i institucions de la cultura i la política han recordat en xarxes socials els versos de Caballero Bonald, penúltim supervivent de la generació del 50, juntament amb el poeta Francisco Brines, premi Cervantes 2020.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros