L'infant, de tres anys, es troba en estat crític
108
La Guàrdia Civil investiga les causes de l’ofegament d’un pare i un fill ahir dimarts a Santa Ponça, a Calvià. Segons sembla, el pare hauria intentat salvar el seu fill de tres anys, que havia caigut a la piscina comunitària dels apartaments on viuen. El pare va morir hores després mentre que l’infant es troba en estat crític
Els fets varen tenir lloc en uns apartaments privats. Al migdia, quan diverses persones es trobaven a la piscina, el pare i el fill varen patir un ofegament i varen quedar en estat crític per aturada cardiorespiratòria. Segons han contat alguns veïnats a IB3 Ràdio, els fets varen passar molt ràpidament, i els que es trobaven presents pensaven que estaven jugant a la piscina. En adonar-se que suraven, varen telefonar als serveis d’emergència.
De manera remota, segons informa el SAMU-061, se li practicaren les maniobres de reanimació amb l’ajuda dels veïnats. Però en arribar-hi el personal sanitari, ja es trobaven en estat crític. Foren traslladats a l’Hospital de Son Espases, on el pare, de 37 anys, ha mort hores després. L’infant, de 3 anys, es troba en estat crític. Els veïnats estan consternats davant aquests fets dramàtics. Es tracta d’una família de procedència estrangera, que du diversos negocis a la zona des de fa anys.
La Guàrdia Civil s’ha fet càrrec de la investigació, encara que tot apunta que la causa han estat les circumstàncies desafortunades. El pare no sabia nedar i tot va succeir molt de pressa, sense temps de reacció per part dels testimonis. De fet, segons fonts de l’institut armat, la piscina no és gaire profunda.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals