Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

El nounat de 24 setmanes era un prematur extrem
Un nadó prematur nascut a les 24 setmanes de gestació ha mort a Girona per una infecció bacteriana. És la mateixa que va causar la mort, fa uns dies, d’altres dos nounats a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona. Segons el Departament de Salut de la Generalitat, s’ha detectat la presència del bacteri “Klebsiella” en altres dos prematurs ingressats al mateix hospital gironí. Els menuts estan aïllats encara que no han desenvolupat cap malaltia. La Unitat de Neonatologia ha declarat la presència d’un brot del bacteri i ha extremat les mesures de control per reduir el risc de contagi i identificar-ne el possible focus.
El bacteri causant de la mort viu al tub digestiu, encara que es troba a qualsevol lloc del medi ambient. Entre els factors de risc per contraure el “Klebsiella pneumoniae” figura la prematuritat, per la qual cosa les unitats de neonatologia són espais on es poden detectar brots.
A la Vall d’Hebron n’hi ha vuit amb les mateixes circumstàncies. Els dos nadons morts van néixer amb 24 setmanes i 680 grams de pes i 25 setmanes i 485 grams.
Els responsables de l’hospital van estimar com a hipòtesi més probable del contagi la manipulació creuada dels nadons per part de persones o objectes contaminats i van descartar que l’origen del focus fos ambiental.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca