Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La sanció podria arribar als 20.000 euros
Imatge d'arxiu de la Policia Nacional.
516Una joieria d’Eivissa s’enfronta a una multa per activar de manera voluntària el ‘botó del pànic’ per comprovar el temps de resposta de la Policia Nacional. Els fets es remunten a dia 9 de maig de 2025. A les 12 del migdia, la central del 091 va rebre una sol·licitud d’una empresa de seguretat privada que informava que una empresa de joieria havia activat el polsador per avisar d’atracaments o situacions de perill.
Fruit de l’avís, es va activar una patrulla de la Policia Nacional per personar-se en l’establiment amb caràcter d’urgència. En arribar-hi, després de superar “abundant trànsit i obstacles inherents al nucli urbà de Vila”, assegura la Policia en una nota, trobaren l’encarregat de la joieria que va dir als agents que “no ocorria res” i que “tan sols havia premut el botó per comprovar quant tardava la policia a arribar per política empresarial”.
Aquesta actuació podria costar a l’empresa milers d’euros. La Policia Nacional d’Eivissa ha proposat una sanció que pot anar des dels 3.001 als 20.000 euros, per una infracció greu recollida a la Llei de Seguretat Privada. La normativa estableix, segons la nota policial, que es considera infracció greu “l’anormal funcionament de les mesures de seguretat obligatòries adoptades o instal·lades quan ocasionin perjudicis a la seguretat pública o a tercers”.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata