L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Tots es van haver de sotmetre's a una prova i totes van sortir negatives
81
Des d’aquest dilluns, tothom que viatgi a Espanya des de 65 països de risc han d’aportar el document per demostrar que s’han fet la PCR i ha sortit negativa. Dels quatre vols que ahir arribaren a Palma tres procedien d’Alemanya i un de Suïssa. En total, 18 persones no presentaren la documentació com tocava. La majoria, perquè la PCR que presentaren se l’havien feta més de 72 hores abans. Se’ls va fer una prova d’antígens i va sortir negativa. Ara, aquestes persones s’exposen a una sanció de 600 euros. Les multes van dels 600 als 3.000 euros per a infraccions lleus, i de 3.000 als 60.000 per a infraccions greus.
Son Sant Joan ja compta amb 25.600 test d’antígens, mentre que el Ministeri de Sanitat ha destinat 8.800 proves ràpides per a l’aeròdrom de Menorca i altres 8.800 per al d’Eivissa.
Per a realitzar aquests test, s’han habilitat tres sales a l’Aeroport de Palma. Una d’elles per a dur a terme les proves; una altra, per a esperar els resultats; i la tercera, per a aïllar a aquells pacients que donin resultat positiu. Els controls sanitaris a Son Sant Joan es troben just abans que els passatgers arribin a la sala de recollida d’equipatges. Dues empreses subcontractades per AENA s’encarreguen dels controls primari i secundari baix la supervisió de Sanitat Exterior. Els passatgers derivats al control secundari són aquells que presenten símptomes compatibles amb la COVID19 i que requereixen d’un examen mèdic més exhaustiu.
La PCR negativa, que s’exigirà als viatgers que arribin per vaixell o avió, se suma als controls sanitaris que ja es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, entre el que es troba el control de temperatura i el control visual.
D’aquesta manera, la novetat és que dins del Formulari de Control Sanitari que tot passatger ha d’emplenar abans de la seva entrada al país es recollirà a partir d’ara una pregunta sobre si disposa d’una PCR negativa realitzada en les 72 hores prèvies a l’arribada a Espanya.
El document haurà de ser l’original, redactat en espanyol o anglès i podrà ser presentat en format paper o electrònic.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues