Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

Capturen a Bunyola la primera d'enguany. D'ençà que es detectà a les Illes, s'han retirat 30 nius
Capturen a Bunyola la primera vespa asiàtica d’enguany. Ha caigut en una de les 300 trampes de reines col·locades per Medi Ambient per frenar aquesta espècie invasora que es menja les abelles.
Si es capturen ara les reines, s’evita que formin nius secundaris en unes setmanes, que poden arribar a tenir 10.000 individus i 300 possibles noves reines.
La vespa asiàtica ja afecta 8 localitats de Mallorca. Primer la trobaren a Sóller, la tardor de 2015, després s’ha detectat a Deià, Valldemossa, Bunyola, Esporles, Santa Maria, Lluc, i Selva. També a Orient i Biniamar. El primer any, es localitzà un niu. El segon, 9 i el tercer, 20 nius.
La investigadora de la Universitat, Mar Leza, explica que tot i que la invasora s’ha escampat, ni de prop la plaga té l’afectació que ha assolit a indrets com Galícia, on desde 2013 han retirat 100.000 nius.
Responsables de Medi Ambient no perden l’esperança d’eradicar-la i fan una crida a la ciutadania per trobar la vespa invasora. Recorden que, en cas de veure una possible vespa asiàtica, es pot donar avís amb l’aplicació Vesapp, al COFIB, al telèfon 607 554 055 o a la conselleria de Medi Ambient.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000