Diferents generacions, juntes, en un sol acte per reivindicar i celebrar el 60è aniversari de l’Obra Cultural Balear. “Espira. Concert per la llengua” va arrancar amb una ballada popular amb Es Gall de sa Pastera, a les portes del Teatre de Lloseta. Després, a dedins, versions de rock català amb ‘CAT’ i ‘Roba Estesa’, un grup de dones que va néixer fa deu anys a Tarragona.
Amb aquesta iniciativa, l’OCB vol atreure els més joves en un entorn més lúdic. Seixanta anys després, l’Obra diu que les reivindicacions són les mateixes. Com a repte ara: aconseguir que el 5% de l’impost de turisme sostenible s’inverteixi en cultura.
L’acte central del 60è aniversari de l’entitat serà el dia 28 d’abril al Teatre Xesc Fortesa de Palma.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €