Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
S'imposa a Carreño a semifinals (6-3 i 6-2)
76
Rafel Nadal disputarà la seva dotzena final del Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeu Comte de Godó després de derrotar a semifinals al seu compatriota Pablo Carreño. El mallorquí, en el que ha estat el seu millor partit en el torneig, s’ha imposat per 6-3 i 6-2 en una hora i 29 minuts de partit.
Nadal cercarà demà el seu dotzè títol del torneig davant el grec Stefanos Tsitsipas, que avui també s’ha imposat a l’italià Jannik Sinner. Tsitsipas intentarà venjar-se de la final del Godó que va perdre davant Nadal al 2018.
Nadal ha començat el partit molt sòlid amb el seu servei, i trencant dues vegades el de Carreño en el segon i el sisè joc, encara que en els dos ha necessitat fins a tres boles de ‘break’ per a aconseguir-ho. No obstant això, quan Nadal treia, amb 5-1, per a emportar-se el primer set, ha fallat una rematada enlluernada pel sol i ha comès una inesperada doble falta per a lliurar el seu servei a Carreño, que tornava a ficar-se en el partit.
El de Gijón guanyava el següent joc amb tres punts directes de servei per a col·locar-se 5-3. I tenia tres bolles més per tornar a rompre el servei del seu adversari, però Nadal ha aconseguit salvar la situació i adjudicar-se el primer parcial.
Al segon set Nadal acceleraria encara més per a col·locar-se 4-0 ben aviat. Aquí, Carreño s’ha intentat reposar, amb un tennis més agressiu que li ha servit per forçar alguna errada del seu rival des del fons de la pista i adjudicar-se els seus dos següents serveis. Però sense amenaçar el servei del ‘rei de la terra’, el partit se li ha posat impossible. I Nadal serviria per a adjudicar-se també el segon set per 6-2.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari