Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Natasha va fugir de la guerra embarassada de 8 mesos: "Ja ho teníem tot preparat per donar a llum al meu país"
Aquest dilluns hem conegut el primer nadó ucraïnès nascut a les Illes. La seva mare, na Natasha, va arribar a Palma fugint de la guerra embarassada de 8 mesos. 4 setmanes després ha donat a llum aquí el seu segon fill.
En Leonid va néixer fa 11 dies a Son Espases, va pesar 3 quilos 700 i està perfectament, com la seva mare. Cada dia envien fotografies i fan videocridades amb el pare, que ha hagut de quedar a Ucraïna com tots els homes entre 18 i 60 anys. “La guerra suposà un xoc per a tots. La decisió de sortir d’Ucraïna va ser molt dura, perquè ja ho teníem tot preparat per donar a llum allà, però entenem que havíem de prendre aquesta decisió”.
Na Natasha amb una altra filla adolescent i en Leonid viuen a l’Hospital de Sant Joan de Déu, on hi ha 40 refugiats ucraïnesos. “Ja havia estat aquí fa 4 anys. Coneixia Mallorca, l’estil de vida, el seu agradable clima i sabia que si partia d’Ucraïna havia de ser cap a un lloc conegut”, ha explicat Natasha.
La Creu Roja gestiona l’allotjament de 300 refugiats a les Balears i n’ha atès més de mil. A més, s’han resolt prop de 2.200 sol·licituds de protecció temporal.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada