110 l/m² a Mortitx i 78 l/m² a Santanyí, els registres més destacats de les tempestes d’aquest dijous
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
L'entitat actuarà com a òrgan assessor i observatori dels mitjans de comunicació i també com a vincle entre gabinets, mitjans i entitats feministes
Imatge de la vaga del 8 de març de 2018 on periodistes i professionals de la comunicació llegeixen un manifest a la plaça de Cort de Palma.
172Un col·lectiu de treballadores del món de la comunicació a les Balears ha creat la xarxa COMFEM, amb la intenció d’introduir la mirada feminista en el sector i promoure que els mitjans combatin les injustícies del masclisme informant des d’una perspectiva de gènere.
Formada per redactores, càmeres, fotògrafes, tècniques de so, responsables de gabinets de comunicació, realitzadores i lingüistes, COMFEM aspira a “transformar la realitat oferida pels mitjans de comunicació, que sovint invisibilitza a les dones i contribueix a reproduir estereotips sexistes”.
El manifest fundacional de l’entitat s’ha marcat com a eixos de treball aconseguir una professió feminista i sense discriminacions, així com narrar i combatre les injustícies del masclisme en la societat i comptar la realitat des de la perspectiva de gènere.
COMFEM actuarà com a òrgan assessor i observatori dels mitjans de comunicació i també com a vincle entre els gabinets i mitjans i les entitats feministes.
També vol oferir una base de dades d’expertes als professionals de la comunicació per a evitar que les dones només apareguin en les peces informatives com a fonts testimonials, atès que un recent estudi sobre mitjans ha detectat que les dones només suposen el 9% de les veus expertes a les notícies a Espanya, un percentatge que no expressa la representació femenina en els diferents àmbits del coneixement.
COMFEM està vinculada amb la Xarxa Estatal de Comunicadores Feministes i neix a l’ombra del manifest “Les periodistes aturam” que va sorgir de la vaga feminista del 8 de març de 2018, amb la idea que “el feminisme també és necessari per a millorar el periodisme”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
Cort ha informat que el parc de la Ribera i el de Can Terrers romanen tancats des de les 13.00 hores, mentre que el parc de Bellver tancarà a partir de les 21.00 hores
A la resta de l'illa és groc, manco al nord que no hi ha cap avís