Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El passat dijous, el Congrés va aprovar la penalització de les teràpies de conversió. L'escriptor ciutadellenc repassa la història de repressió LGTBI a les Balears
Nel Martí és docent i escriptor. El 2024 va publicar un llibre sobre la persecució històrica que han patit a les Balears les persones homosexuals. En destaca l’època franquista, amb les lleis “de vagos y maleantes” i la llei “sobre peligrosidad y rehabilitación social”. A Espanya va entrar a la dècada dels seixanta i les illes van començar a obrir-se al món i a l’arribada d’estrangers.
El 1978 es va eliminar l’homosexualitat de la llei de perillositat, als anys noranta l’OMS la va retirar del seu catàleg de malalties, el 2020 l’ONU va qualificar les teràpies de conversió de tortura, el 2023 la llei trans les va prohibir a Espanya i ara, el 2026, el Congrés ha endurit les penes.
Nel explica també un dels casos més coneguts a les Balears d’una persona que va sotmetre’s a teràpies de conversió, el de l’escriptor eivissenc Antoni Roig. Alerta, però, que n’existeixen molts que encara continuen ocults.
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància