A final de febrer, la neu de Juliette enfarinà Felanitx i tapà Sant Salvador. Ara, al puig, encara hi ha milers d’arbres esbrancats. La brigada talla les parts esqueixades, n’acaramulla els fragments grossos i fa serradís de la resta.
És el primer indret on s’actua a Mallorca més enllà de la Serra de Tramuntana i la tria es fa en funció de les ubicacions clau per prevenir el risc d’incendi i de les àrees on Juliette ha tengut conseqüències severes, explica el tècnic del Servei de Gestió Forestal, Artur Barceló.
Ara, a Sant Salvador, la feina se centra en la faixa de 20 metres a banda i banda de la carretera, una àrea que ja estava aclarida, per fer de tallafocs i s’ha de repassar. En aquests moments, també s’actua a Fornalutx i aviat, es traslladaran a Caimari.
En total, s’han netejat 40 hectàrees a Mallorca, però en queden altres 30 on s’ha d’actuar en una primera fase. Hi haurà, a més, una segona fase. Segons els experts, queden mesos de feina.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos