L’activista cultural, Neus Sánchez, serà la número dos de la candidatura d’El Pi a Palma. Sánchez s’incorpora com a independent a la llista, i lluitarà amb Josep Melià per aconseguir per primera vegada representació a l’Ajuntament palmesà la propera legislatura.
Sánchez ha estat fins ara la coordinadora de la Plataforma per la Llengua i ha fet feina en política lingüística i cultural a la Generalitat de Catalunya. Un altre independent que s’incorpora a la llista en el número 7 és el portaveu de Son Puig, David Segura.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular