Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Des del 2015, el preu per comprar una casa a les Illes ha pujat un 44,7%. La Comunitat registra també la quota hipotecària més alta de l'Estat: 850 euros mensuals
Imatge d'arxiu.
130El preu mitjà de l’habitatge acabat (nou i usat) s’ha situat a Balears en 2.411 euros el metre quadrat en el primer trimestre de l’any, xifra que suposa una pujada del 4,8% respecte al mateix període del 2020, el major increment entre les comunitats, segons dades de Tinsa.
L’estadística Tinsa IMIE Mercats Locals de Tinsa apunta que el valor mitjà de l’habitatge acabat a Espanya es va situar en el primer trimestre de l’any en 1.390 €/m², un 0,5% més que en el primer trimestre del 2020, ha informat en un comunicat.
La quantia mitjana dels préstecs hipotecaris signats en el quart trimestre de 2020, se situa a Balears en 175.727 euros, el segon més alt només per darrere de Madrid (197.047 euros), quan la mitjana nacional és de 135.759 euros.
Balears registra la quota hipotecària mitjana més alta d’Espanya, amb 850 euros mensuals. La mitjana nacional és de 599 euros.
Les Illes també encapçalen l’esforç financer net, entès com el percentatge dels ingressos familiars disponibles destinat al pagament del primer any d’hipoteca, que arriba a Balears al 27,2%, quan la mitjana nacional és del 20,8%.
Quant a les dades de les capitals, el preu de l’habitatge ha pujat a Palma un 1,7% en el primer trimestre, amb un preu mitjà de 2.296 €/m².
Les capitals més cares són Sant Sebastià (3.637 €/m²), Barcelona (3.342 €/m²) i Madrid (3.085 €/m²), seguides a distància per Bilbao i Palma. Les més barates, Lugo (832 €/m²), Soria (921 €/m²) i Castelló (944 €/m²).
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles