També es pot iniciar un procediment administratiu per absentisme escolar
L’escolarització és obligatòria entre els 6 i els 16 anys i, per tant, els pares d’infants amb aquestes edats que no els duguin a classe poden tenir problemes legals. L’advocada Diana Díaz explica que els podrien penalitzar amb multes i penes de presó d’entre 3 i 6 mesos però també matisa que “a la pràctica, no s’acaben aplicant aquest tipus de penes. Tot i que sí que es pot iniciar un procediment administratiu per absentisme escolar i es pot dur a terme una inspecció”.
Com conciliar si l’alumne ha de fer quarantena
Als pares que es plantegen no dur al col·legi als seus fills els preocupen les conseqüències legals que pot tenir aquesta opció i els que tenen clar que els seus fills acudiran a les aules tenen dubtes sobre què passarà si, durant el curs, donen positiu o han de fer quarantena perquè hi ha un positiu a la classe. Díaz diu que, si el nin és positiu, “els progenitors poden agafar la baixa laboral. En canvi, si el nin ha de fer quarantena però és negatiu per coronavirus, l’escenari és un altre: hauran de negociar amb les seves empreses les alternatives per poder conciliar vida laboral i cura dels menors”. En aquest cas, les famílies tindran dret a reduir la jornada laboral, fins a un 100%, i preferència a l’hora de teletreballar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda